Carpe Diadem

En vanlig människa, i den bemärkelsen att alla är ovanliga, som inte kan sluta skriva. Ord är som garn av vilka jag gärna väver en tjock matta.

lördag, januari 28, 2006

Utmanad

Du anmodas härmed göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra detsamma och fortsätta kedjan. De ska även bifoga de här korta reglerna i sina inlägg. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade.

Fick ovanstående av crrly, och får hoppas att jag överhuvudtaget får ihop hela 5 andra bloggare att utmana... Jag använder ju bara bloggen till att ösa ur mig en massa, sällan till att ta in andras (oj vad ego det lät...). På sätt och vis hade det kvittat om ingen läste det här ens, det handlar bara om att lätta på det psykiska trycket och kommunicera med, tja, yttre välsdsymden eller cyberspace eller vad som helst. :)

Fem konstiga ovanor? Eh... har hur många som helst. Får se vad jag kommer på.

1. Är en "hårsnurrare". Sitter nästan jämt och snurrar håret mellan fingrarna, vare sig jag tittar på TV, snackar i telefon eller sitter i möte. En ovana jag har haft sen jag var liten.

2. Jag svarar inte i telefon utan att veta vem som ringer. Nummerpresentatören gallrar stenhårt... Undrar hur man klarade sig förr utan en sån...

3. Är rastlös som få. Zappar igenom alla kanaler en gång - för att sedan upprepa proceduren om och om igen en hel kväll, i hopp om att NÅGOT vettigt ska börja under tiden... Likadant på datorn. Har genvägar till alla mailkonton, två communities, gästböcker, bloggen och en träningssajt där man "tävlar" mot andra - och går igenom dem alla direkt när datorn knäpps på. Bredbandsbolagets mail, hotmailen, yahoo-mailen, Hollywoods gästbok, helgon, lunar och lite annat... Även om där inte är någonting alls, lär jag ta hela rundan igen bara två minuter senare... DET är en underlig egenhet...

4. Har pincettmani. Minsta lilla hårstrå i ansiktet, även små fjun, måste jag ta bort genast, annars blir jag nervös. Kan verkligen sitta med fingertopparna och känna efter för att vara säker.

5. Har en ovana är att glömma kylskåpsvaror ute. Kan ta ut ett paket mjölk, ställa på bordet i vardagsrummet för att dricka ett glas eller två - men sen glömmer jag att lägga tillbaks det innan jag ska sova. Inget vidare ekonomiskt. :)

Annars kommer jag inte på SÅ många "udda egenheter"... alla har väl något skumt de gör, det är bara det att de oftast behåller det för sig själv och låter bli att berätta det för omgivningen för att inte bli stämplade som konstiga. :)

Utmaningen går vidare till:

http://teflonminne.blogg.se/ - Dr F

http://somaja.blogspot.com/ - Sunflower

http://deepedition.blogspot.com/ DeepEd

Om ytterligare två läsare, som jag inte känner till (har ju ingen aning om vilka som läser det här egentligen...) känner sig manade att anta utmaningen - meddela mig gärna! :))